close

  

Laleh – Colors (光。彩)

I had a talk with the shadow and the light
我向黯影與光明對話
fighting for me
請他們為我而戰
they said put your tricks aside
他們要我別玩把戲
and for once believe
只需全然深信
How can I, I don't,
然而 全無頭緒 毫無脈絡
I never did.
我從未試過
I don't know how to
又該如何去做
But when it's not enough to fight for me
就算他們不願予我力量 為我戰鬥
I'm gonna wanna live and fight for you
你知道我仍會為你而活 為你戰鬥

 

Just because it's black in the dark
就算眼前只有一片漆黑
Doesn't mean there's no color
並不代表此處沒有色彩
Just because it's black in the dark
就算眼前只有無盡黯影
Doesn't mean there's no color
並不代表毫無一絲光明

 

I had a talk with the shadow and the light
我向黯影與光明對話
Oh, oh, looking at me
喔 喔 請注視著我
They said put your reason aside
他們要我別談理由
And for once believe
只需全心堅信
How can I, I don't,
然而 全無頭緒 毫無脈絡
I never did.
我從未試過
I don't know how to
又該如何去做
And if I ever stop believing in me
但假使有天我不再相信自己
I know I always can believe in you.
我知道我仍能將心託付於你

 

Just because it's black in the dark
就算眼前只有一片漆黑
Doesn't mean there's no color
並不代表此處沒有色彩
Just because it's black in the dark
就算眼前只有無盡黯影
Doesn't mean there's no color
並不代表毫無一絲光明

 

I pulled up my roots
我會挺立而起
From the bottom I was caught in
離開我所深陷的谷底
I was caught in
我所困於的谷底
And I had a talk with the shadow and the light
於是我向黯影與光明展開對話
Fighting for me
祈求他們為我而戰

 

arrow
arrow

    HIKARU 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()